الخميس، 20 نوفمبر 2008

فقط امرأة آخرى


أرجوك
لا تدعونى ملاكاً
فأنا لست ملاكاً
ولا أجيد التعامل كالملائكة..
أنا فقط امرأة آخرى
من هؤلاء اللاتى
يحببن بصدق
ويضحكن بصدق
ويتألمن بصدق..
أنا فقط امرأة آخرى
فشلت جميع محاولاتها
فى أن تــُـذيب لــك بعض
النجوم فى فنجان الشاى..
أو أن تصنع لك من ضحكاتها
رداء ترتديه فى الشـــتاء..
أنا فقط امرأة آخرى
تصنع من أحلامها
عقود و أساور
ليست للبيع ..
ومن آمالهــــا
سفن و طائرات ورقية..
ومنـــك أنت وشـــم
غير قابــل للمحو على عمرها..
أنا فقط امرأة آخرى
لم يهواها رجلٌ
بجنون ..
لم يسكب عاشــق عند قدميها
عمره ...
لم يــُـكتب عنها فى قصيده حب..
أنا فقط امرأة آخرى
حماقاتها غير محدودة..
وأخطائها غير مبررة..
وشهواتها تـــُـرجعها للأرض بقسوة..
أنا فقط امرأة آخرى
لا يسعدها أن تدعوها ملاكاً
فهى ليست ملاكاً
ولا تجيد التعامل كالملائكة..

هناك 25 تعليقًا:

محمد سامى يقول...

مش شرط نكون ملايكه عشان نسعد اللي حوالينا بس برده بيتهيالي فييه ستات قريبه من الملايكه

غير معرف يقول...

.كالعاده طبعا يا هبهوبه ان البوست جامد جدا وده مش غريب عليكى .....حلو التواضع الموجود وكلاماته الجامده بس لما يكون فى حد مستعد يعمل كل ده لحبيبه عشان يرضيه او عشان بيحبه اكيد لازم يتقاله ملاك .

غير معرف يقول...

lih dayman maben7ebsh nkoon malyka??di mesh 7aga 3'areeba?? lih dayman fi el soor da ??7agez el 7'oof da elly bye7'ally 7d yekoon a2l2an eno yet2al 3leeh malak?????we ka2an di 7aga we7sha??!!!!

غير معرف يقول...

حماقاتها غير محدودة..
وأخطائها غير مبررة..
وشهواتها تـــُـرجعها للأرض بقسوة
over awi

غير معرف يقول...

طبعا تعبيراتك حلوه جدا والموضوع مختلف يعنى اللى فهمته انها مفيش حد بيحبها وهيا بتحبه بصدق ومش عرفت تعمله حاجه لانه مش بيحبها.ممكن اسأل سؤال وعاوزه اجابه عليه من اى حد؟هو الحب بيبدأ عند الطرفين بنفس القوه؟انابيتهيألى ان الحب مبيبقاش بنفس القوه بس انا لما احس ان اللى بحبه بيحبنى اوى اكيد حبى هيزيد ولا ايه؟؟؟

كلام حسام يقول...

يا امرأة أخري
يا امرأتي
أحبك بجنون
وأكتبك في القصائد .. معجزتي
مالي ومال الملائكة
وذوبان النجوم في الشاي
وأن كنت شاهدتك في واحة .. أزهرتي
وعلي أوراقي
وشرفتي
وطرقي
أراك عن جد ملهمتي
يا امرأة أخري
يا امرأتي
يضربني العشق
ويأخذني في الأسر
متي حربك
متي قولك
قتلت لهفتي .. وأنتصرتي

رحــــيـل يقول...

رائع بجد

تعرفى انا كتبت حاجه قبل كده قريبه للمعنى ده من زماااااااان اسمها لست ملاكا

بس بجد انتى كلماتك ومعانيكى قويه جدا

تحيات لكى

غير معرف يقول...

اكيد طبعا ان لقب ملاك على حد حاجه مش وحشه خالص بالعكس تماما ..بس الى فهمته ان قصد البطله هنا شايفه ان اى حاجه تعملها عشان حبيبها فده من ابسط حقوقه.وانها لو ضحت عشانه ده مش كتير عليه ..مش عارفه فهمت صح ولا ايه

HAPPY يقول...

محمد سامى
هو ده اللى بقوله مش شرط نكون ملايكة... ممكن نكون بشر بنغلط ذى البشر وبنحب ذى البشر ويكون ده كفايه جدا..

شكرا لزيارتك يا محمد

HAPPY يقول...

هبه
لو كل حد حب حبيبه كما ينبغى قلنا عليه ملاك هتكون نصف الكرة الارضية ملائكة..

منورة يا هبه

HAPPY يقول...

؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لما تكون ملاك هيتطلب منك ساعتها انك تتعامل كملاك.. هيكون متوقع منك تصرفات معينة وهتكون دايما مضغوط..وبعدين ليه نكون ملايكة واحنا بشر؟؟؟

حماقاتها غير محدودة..
وأخطائها غير مبررة..
وشهواتها تـــُـرجعها للأرض بقسوة

هنا بتقول هى ليه مش ملاك..عشان هى ذى كل البشر بترتكب حماقات وبتعمل غلطات..بس خلاص

HAPPY يقول...

سمسمة
هى مش بتحبه وهو مش بيبادلها الاحساس.. هو بيحبها..
حكاية الحب اللى بيبدأ بنفس القوة فده مختلف بين كل اتنين بيحبوا بعض.. وبرضه حكاية الحب اللى بيزيد لما تلاقى اللى قدامك بيحبك مش شرط خالص فى ناس لما تلاقى اللى قدامها بيحبها بتبعد اكتر..عادى

HAPPY يقول...

استاذ حسام
لا اجد ردا على تعليقك..
هل تظن انه سيكتفى بها امرأة دون الملائكة؟؟ هل تظن انه سيكفيه هذا الهوى؟؟

حقيقى بتنور المدونة ..

غير معرف يقول...

طبعا مش محتاجه اقولك انه تحفه وان الافكار كالعاده جديده بس بجد المره دى اكتر من رائعه
انا معاكى ان محدش مننا ملاك
انا محبش اتعامل كملاك عشان محدش ينتظر منى على طول انى اتصرف زى الملايكه وانى اكون ملائكيه الطباع
احنا بشر بنحب ونكره ونفرح ونغضب وننفعل ونهدى محدش ملاك 100%
ومش كل اللى يحب بجد وباخلاص يبقى ملاك
وبرضه مش كل اللى بيسيب حبيبه شيطان
احنا كلنا بشر
ربنا يوفقك يا هبهوبه

د. محمد رضا يقول...

اذا انتي بعد زهرة محمد

وبعدي

فاتنا ان نكون ملائكة

تحياتي لروحك الطاهره وان لم تكن ملائكية

Lola يقول...

عندما آتى الى هنا .. أشعر حقا بالألفه التامه مع كلماتك..مع روحك,,روح انثى مليئه بالجمال.

لى كل الفخر ان اكون زائرة هنا ..لك اسلوب ملئي بروحك فى الكتابه ورقتك اظننى المره السابقه احسست ذات الإحساس.. لا اجيد تقييم الشعر لذا انا امر من هنا لأحسه أكثر

لولا

HAPPY يقول...

عزيزتى رحيل
اكيد هروح مدونتك عشان اقرى لست ملاكا وأنا متأكده انها هتعجبنى..
تحياتى

HAPPY يقول...

غير معرف
البطلة بس رافضة ان يتقال عليها ملاك لانها ببساطة مش ملاك

HAPPY يقول...

بوسى كات
انا بفرح اوى لما بشوف تعليقك..
هو ده اللى قصدى عليه ان كلنا بشر وكون أننا نبقى كويسين فهو ده المفروض اساسا..

HAPPY يقول...

د. محمد رضا

لا بأس بكونها ليست ملائكية..

تحياتى

HAPPY يقول...

لولا
لى أنا كل الفخر ان اقرأ كلماتك وان تزورى مدونتى..
يكفينى ان تشعرى بكلماتى
تحياتى

romansy يقول...

كونى امراه اخرى كما تبغين
فما اجملكى من امراه ليست ملالكا ولكنها
احسن من فى الارض من بشر تهوى بصدق وتعشق بصدق فيكفيها صدقها فى عالم ملئ بالاكاذيب

أسير الجراح يقول...

بسم الله ما شاء الله


بجد بوست جميل جدا


من جمال البوست مش لاقى تعليق اكتبة بجد


سعيد بمرورى لمدونتك


كل التقدير



اسير الجراح

HAPPY يقول...

رومانسى
نورتنى جدا بجد..

HAPPY يقول...

اسير الجراح
انا أسعد بمرورك هنا..
تحياتى