الاثنين، 27 أكتوبر 2008

قطرات عــَــرقك


قطرات عرقك ..
تتسلل بهدوء من أعماقك ..
تعرف أدق أسرارك ..
تحمل جزء منك فى حناياها..
تتسرب من مساماتك..


قطرات عرقك..
دافئـــه مثـــلك تــماماً...
مـــالحه مثــــلك تــماماً...
مـُـجهـَـده مثــلك تــماماً....
صــادقه مثـــلك تــماماً...


قطرات عرقك..
تتصارع بحماس لتأخذ مكانها
فوق جبينك..
لتداعب خشونتك برقه...
لتلامس تفاصيلك التى تقف على حدودها..


قطرات عرقك..
تعلم متى تقترب نهــايتها..
تتشبث بملامحك بقوه..
تتماسك كى تبقى طويلاً فى عالمك السحرى..
تنهار قواها فتتساقط..


قطرات عرقك..
تصاحبك فى حرارة يومك..
فى قلقك..
فى خوفك..
فى مرضك..
فى نشوتك...


قطرات عرقك تتساقط وفى أعماقها ابتسامه
لأنها وهبتك بروده هزت أنفاسك....


الصورة من موقع by 3noony ....deviantart.com

هناك 18 تعليقًا:

غير معرف يقول...

begad 7elwa awi ya heba we e7sasek feeha 3ali awi kal3ada ya3ni ,bas bsra7a awel marra te7'tary sora ana shayef enha mesh mo3abra

محمد سامى يقول...

الفكره جديده اوي وجميله اوي
انتي بجد رهيبه يا هبه
كانك عايشه كل كلمه

HAPPY يقول...

كان صعب جدا ألاقى صورة.. يا جماعة لو اى حد عنده صورة راجل عرقان ممكن يساعدنا فى موضوع الصورة ده..عموما الندى شبه قطرات العرق ..
بس بجد أنا ملقتش صورة مناسبة خالص..

HAPPY يقول...

يا محمد الفكرة دى مفتكسة وده اللى عجبنى فيها أوى..
أنا بجد كنت عايشة كل كلمة ، كنت متقمصة دور قطرة عرق وياريت أكون نجحت..

غير معرف يقول...

عاجبنى موت تداعب خشونتك برقه والاحساس عالى موت بجد بس فى نقطه بسيطه كلمه عرقك دى تحسسك بالارف بس وسلام مربع وانا وانتى واحلى هبه بتكتب شعر بيعجبنى

HAPPY يقول...

مش عارفه يمكن تكون عرقك دى حسستك بالقرف بس مش حسستنى أنا بكده وعموما العرق ده حقيقة ثابتة كالشموس والاقمار وحسى الكلام اللى انا كاتباه وانتى هتحبيه بعد كده..

غير معرف يقول...

حلوه اوى , بس ريحتها وحشه,,

غير معرف يقول...

gamda tab3an kl 3ada..ana kont bhazar m3aky f akher 3 mawdo3at..bgd akher 3 mawdo3at gamden mooot..eslobk b2a faze3.....bs 7lwa 7kayet noktt el 3ara2 ely m7aiarako..ana b2a 3agabtny akher klma

قطرات عرقك تتساقط وفى أعماقها ابتسامه
لأنها وهبتك بروده

ka2an ely by3ra2 khain ll3ara2 w sabo yoka3 rghm eno edalo el broda

الجواز و سنينه يقول...

انا برضوا حسيت نفس الريحه فى الكلام
بس الحلو جدااااااااا انها فكرته جديده
و اهم حاجه انها فكرتك مش مسروقه
علشان احنا بنستسهل اللطش

غير معرف يقول...

انا بجد اول ما قرأت العنوان قرفت من العرق نفسه بس الاكيد ان فكرتى اتغيرت تماما بعد كده باحساسك العالى الى هو جامع بين العاطفع والرومانسيه والحقيقه العلميه.جميله اوى يا هبه بس انا مع ؟؟؟؟؟؟؟ ان الصورة قطرات ندى مش عرق كان ممكن تجيبى صورة واحد مجهد مش شرط عرقان وبس كفايه

HAPPY يقول...

يا جماعة أنا كنت بحاول اخليكوا تحسوا بحاجة انتوا اساسا ذى ما هو واضح قرفانين منها.. ولو انا قدرت اوصلكوا انكوا تحبوا حتى قطرات العرق دى يبقى انا عبرت كويس..
دكتور فوفو شكرا على التشجيع والتعليقات اللى بتشحعنى دى هى بجد اللى بتخلينى اعبر عن اللى جوايا بحرية..
أكيد احنا مش بنخون قطرات العرق بس ذى ما تقول كده هو اللى بيضحى عشان احنا نعيش..

الجواز وسنينه أنا ساعات بيتهيألى انا لازم يكون فى الكتابة حاجات شبه بعض عشان كل الناس من ساعه ما الناس اتخلقوا بيحسوا نفس الحاجات وبيعيشوا نفس التجارب فأكيد الاحاسيس بتتشابه..
أنا ساعات بحس أن الافكار الجديدة اكيد خلصت من زمان..
كويس يا هبه انى غيرت فكرتك عن العرق..
لو عندك صورة واحد مجهد واحد عرقان واحد تعبان ممكن تبعتيهالى..انا اساسا كل الصور اللى عندى صور بنات ..الكومبيوتر بتاعى عيب يكون فيه صور رجاله عشان بتكسف ..

هـمـــــــــــسة يقول...

ماشاء الله يادكتورة
احساسك عالى اوى وتشبيهاتك راءعة

والفكرة كمان تجنن
ودى كانت اول زيارة ليا ولى عودة ان شاء المولى الرحمن

HAPPY يقول...

انتى نورتى المدونة يا 1/2 doc وتنوريها فى اى وقت تحبيه..

غير معرف يقول...

eih el 7kaya ya heba el elham el fany khelis wala eih...batalty tktby leh..wala waraky mzakra..kl sana wente tayeba el drasa bda2t

Desert cat يقول...

وصف دقيق ومزيج احساس متناغم
رائعه هابى

HAPPY يقول...

لا يا دكتور فوفو ..الالهام لسه مخلصش بس أنا خابفة عليه ليخلص وخايفة على الافكار أحسن ملقهاش فى يوم..فى حاجات هتتنشر قريب ان شاء الله..
ميرسى يا desert cat على تعليقك ..

غير معرف يقول...

aih ya heba enty feen?? ana 3awz kol mad7'ol ala2y 7aga gdeeda mesh hayenfa3 kda shedy 7elek shwaya

HAPPY يقول...

حاضر يا ؟؟؟؟؟ عرفنى بس انت هتدخل امتى عشان اضيف حاجة جديدة على طول ان شاء الله يعنى..